Nyansættelse i Roskilde

11/01/2017

Roskilde Baptistkirke har pr. 1. august 2017 ansat Jakob Engell Vagner som assisterende præst. Jakob Engell Vagner kommer fra en stilling som lærer ved Mariager Højskole, hvor han især har undervist inden for felterne, teologi, lederskab og spiritualitet.
”Efter 10 fantastiske år på Mariager Højskole oplever jeg, at det er blevet tid til nye udfordringer i Roskilde Baptistkirke”, siger Jakob Engell Vagner. ”Det er vemodigt at forlade højskolen, der går en flot fremtid i møde, men min kone og jeg har i mange år haft Roskilde på hjerte, og vi glæder os til sammen med Roskilde Baptistkirke at nå byen med evangeliet”.
Jakob Engell Vagner har en bachelor i praktisk teologi samt en master i anvendt teologi fra Harvest University i Melbourne, Australien, ligesom han er ved at afslutte en Master of Arts i tjeneste fra samme sted – han afventer blot godkendelsen på sit afsluttende speciale med titlen Integration af migranter i danske kirker. Derudover har han erfaring med mentoring, coaching, undervisning og strategiarbejde.
Alle disse kompetencer får Roskilde Baptistkirke muligheden for at sætte i spil til gavn for kirken og for byen. Jakob Engell Vagner skal således blandt andet inspirere og udvikle ledere og medarbejdere gennem fællesskab, undervisning og nye tiltag.
Jakob Engell Vagner er 42 år, og både han og hans kone, Hanna, er oprindelig fra Roskilde. Sammen har de tre døtre.