”Repair Café” i Korskirken

03/01/2024

I Herlev bliver spejderhuset ”44” også brugt til ”Repair Café”: Et sted hvor frivillige reparerer alt fra cykler til bukser, der ellers ville være endt i skraldespanden. Bent L. Hansen fra webredaktionen har været forbi Korskirken med videokamera og mikrofon. Det er der kommet både en video og en artikel ud af, hvor menighedens præst Ole Lundegaard fortæller om initiativet. Korskirken har oplevet en utrolig velvilje fra lokalmiljøet og etableret en ny berøringsflade mellem kirken og byen. Med Oles ord:
”Det har alt i alt været en meget, meget positiv oplevelse, som jeg kun kan anbefale, at andre kirker i landet prøver kræfter med.”
Læs artiklen på webmediet baptist.dk eller se videoen på BaptistKirkens Youtube-kanal.