”Rodløs frihed” – var tema for FrikirkeNets lederkonference i år

17/11/2021

Der var langt over 300 deltagere på FrikirkeNets lederkonference i Mariager den 12.-13. november, heraf cirka 25 baptister fra en håndfuld baptistmenigheder. Det skinnede dog klart igennem, at fællesskabet og den fælles udfordring som frikirker i Danmark var det væsentligste, og ikke hvor vi lever til dagligt. Som kristne står vi med en fælles udfordring, når det gælder at formidle evangeliet ind i en tid med stor rodløshed blandt mennesker. ”Vi vil gerne være frie, men har også opdaget, at frihed koster”, lød det, og ”at for af mange af nutidens mennesker opleves et stort pres for at skulle bevise sig selv og konstant træffe valg. Derfor er der en stadig større efterspørgsel efter en ny fortælling om mennesket, vores frihed og det, der er større end os selv”.
Torben Andersen, BaptistKirkens generalsekretær deltog for første gang, da konferencen blev aflyst sidste år og fortæller inspireret: ”Jeg kan varmt anbefale at deltage i en sådan konference og glæder mig allerede til næste år. Programmet indeholder både en åndelige dimension i foredrag, pep-talks, lovsang, forkyndelse og aktuelle emner, som fylder i samfundsdebatten. I år særligt den religiøse længsel i en kultur med stigende rodløshed på flere fronter og debatten vedrørende seksualitet. Læs også Astrid Melkær Andersens artikel ”Rodløs frihed” på baptist.dk.