Kristus i centrum

10/11/2021

For tredje gang dette efterår mødtes danske baptister til en samtale om, hvad der samler os. Det skete i fredags i Korskirken. Og selvom det siges, at hvor der er to eller tre baptister, er der fire meninger, så var det ikke så slemt. At være Kristus-centreret og følge ham er centralt for baptister, var alle enige om.
”På verdensplan er der en proces i gang, som jeg har den ære at være en del af. Og også her er overskriften for, hvad der samler os som baptister, ordet ”Kristus-centreret”. Derfor var jeg glad for at læse Johannes Aakjær Steenbuchs artikel fra det regionale møde i Korskirken,” fortæller Lone Møller-Hansen, der repræsenterer BaptistKirken i Baptist World Alliance.
Men hvad betyder det så i virkeligheden at være Kristus-centreret, når det ikke bare skal være ord. Det kæmpede de også med i Herlev. Læs artiklen på baptist.dk.