Rød onsdag er i dag

28/11/2018

Kyaw Maung fra Baptistkirken Bornholm har virkelig grebet ideen om, at kirken skal gøres rød i dag 28. november. Red Wednesday er en international markering af kampen imod forfølgelse af kristne – men er også en protest imod forfølgelse af alle troende. BWA, Baptisternes Verdensalliance har opfordret kirkerne til at være oplyst med rødt lys i dag. Så det bliver kirken på Lille Torv i Rønne. Har din kirke grebet ideen, så send et billede til baptist.dk på lone@baptistkirken.dk og fortæl, hvordan I har grebet det an, og hvorfor I synes, det er vigtigt at markere modstanden mod forfølgelse af religiøse mindretal.

Billedtekst: Kyam Maung er pedel i Rønne Baptistkirke. Han har til i dag været ude og købe pærer, der kan lyse rødt.