Sidste tilmelding til temadag er i dag

16/03/2022

Christian Bylund fra ledelsen har gjort varm reklame for en temadag om, hvad det der er, vi tror på som baptister. Som opfølgning på de regionale møder i efteråret 2021, afholdes der lørdag 26. marts en temadag i Odense – og fristen for tilmelding udløber i dag, onsdag. Send tilmeldinger til info@baptistkirken.dk.
På indbydelsen står: ”Siden synoden i 1984 har vi ikke sat ord på dét, vi tror på, og generelt er det sket sjældent gennem de seneste 100 år. Som baptister har vi behov for sammen at finde ud af, hvad der definerer os som kristne i 2020’erne.”
Teologisk Forum har fremlagt forslag både til vedtægternes forord og til syv teser om danske baptisters trosforståelse. Læs dem i folderen til temadagen her.
”Teserne skal ikke forstås som færdige udsagn eller noget, der bare skal nikkes ja til. Vi har lavet dem som et udkast til samtalen, vi sammen skal have i den kommende tid. Sidst på temadagen vil vi også have lov til at drømme. Her vil Per Beck m.fl. komme med deres bud på, hvor BaptistKirken bør bevæge sig hen i fremtiden,” skriver Christian Bylund, der er ny formand for Teologisk Forum, som er indbyder til temadagen.