Grib chancen – vi bliver selv rigere

16/03/2022

Kirkernes Sociale Arbejde er i funktion omkring ukrainske flygtninge. ”Det er et kald til kirken om diakoni,” siger Kurt Sørensen, som selv er meget aktiv i KSA i Silkeborg.
Her dumpede 13 ukrainske flygtninge for 14 dage siden ned hos en ukrainsk familie, som er medlemmer af menigheden. Sammen med Indre Mission og folkekirkepræsten i Ans er der taget hånd om flygtningene. Silkeborg Baptistmenighed sørger for økonomien, hvor KSA-gruppen i Ans står for det relationelle. Et forbilledligt samarbejde.
”Det er sjældent, at vi er så tæt på, at dem, der har behov, er menighedsmedlemmer. Jeg håber, at det kan vække kirken midt i al ulykken. Vi bliver gladere for det, vi har. Vi kan se, hvad vi kan miste og se, hvad vi kan gøre for at hjælpe en anden. Det giver mening og en følelse af taknemmelighed,” siger Kurt Sørensen til baptist.dk. Læs hele artiklen her.