Sommerstævne på Sjælland på vej

27/01/2021

Sæt kryds i kalenderen i uge 30 og tag på sommerstævne alligevel. Det er opfordringen til de sjællandske baptister og missionsforbundere.
Præster fra seks sjællandske menigheder mødtes virtuelt i går, tirsdag, og satte gang i planlægning af en fælles sommerlejr for deres menigheder på Lindenborg i uge 30.
Der er meget, der er usikkert pga. Corona-situationen, men mødet var præget af optimisme. Planen er en lejr i uge 30 med start søndag d. 25. juli.
Der satses stærkt på, at det vil være muligt at samles op til 500 personer i juli måned. Og ønsket er, at der er et kvalitativt program for både børn, teenagere, unge og voksne, måske også seniorer. De seks menigheder, der foreløbig er interesserede i at arbejde for et fælles sjællandsk stævne, er fra BaptistKirken Regen, Roskilde, Korskirken og Holbæk og fra Missionsforbundet Osted og Vanløse Frikirke. Flere andre menigheder er også interesserede.