Internationale protester mod dansk lov

27/01/2021

Et lovforslag om, at alle prædikener, der holdes i Danmark på et andet sprog end dansk, skal oversættes, møder massiv modstand. Både i Danmark og fra verden. Kirkernes Europæiske Konference, Den katolske Kirke og Det Lutherske Verdensforbund har skrevet breve til statsministeren og kirkeministeren. Folkekirkens Mellemkirkelige Råd har også protesteret og bl.a. regnet ud, at hvis de 279 migrant- og internationale menigheder skal have en translatør til at oversætte en prædiken om ugen, vil det koste i alt 37,4 mio. kr. om året. ”Spild af ressourcer”, skriver de.
BaptistKirkens ledelse er også på vej med en protestskrivelse, da BaptistKirken er den frikirke, der procentuelt har flest kirker, som vil komme i klemme pga. loven.
Læs artiklen på baptist.dk her.