Timothy: Menighedens ledelse i Rwanda

30/10/2019

I disse dage samler BaptistKirken 100 kirkeledere i Rwanda til det tredje af seks seminarer i uddannelsesforløbet ’Timothy’. Uddannelsesforløbet, der kører frem til 2021, er støttet af Dansk Missionsråds udviklingsafdeling og er et samarbejde mellem Baptistkirken i Rwanda, Baptistkirken i Danmark og Bethelkirken med Lars Midtgaard og Klaus Munch som primusmotorer. Formålet med forløbet er at udruste lederne i kirkerne til at udvikle og styrke kirkerne indadtil og deres rolle udadtil i lokalsamfundet. I området Kibuye i det vestlige Rwanda er der udvalgt 20 kirker med hver fem deltagere i forløbet: præster, ungdomsledere, kvindeledere, evangelister og diakoner. Disse kirketeams får undervejs hjælp af projektleder Nathan, så de imellem seminarerne får omsat den ny læring i praksis. Denne uges seminar har kommunikation som tema og undervisningen løftes i et tæt samarbejde mellem BaptistKirkens udsendte Jonas Norgaard og Darrell Bustin, som er udsendt til Rwanda af CBM, Canadian Baptist Ministries, og som nogle vil kende fra 2018, hvor Darrell og hans kone Laura Lee besøgte Danmark.

På billedet ses: BaptistKirkens udsendte Jonas Norgaard med Nathan, projektleder for Timothy, og Enias, den regionale områdeleder i Kibuye i Rwanda.