Travlhed i Rwanda

22/02/2017

I denne uge er Morten Thomsen og Heine Grünewald fra Bethelkirken i Aalborg samt Ole og Mathias Broholm Andersen fra Østervrå Frikirke på besøg i Rwanda og Burundi. Den primære opgave er at tilse Terimbere-projektet, der er et landbrugsprojekt, som også involverer låne- og sparegrupper. Fra turen fortæller Morten: ”Det er fantastisk at opleve, hvilken forskel projektet gør for de lokale, og det er tilfredsstillende at opleve, hvordan de nye dyrkningsmetoder har både doblet og tredoblet udbyttet i de små landsbyer.” Heine tilføjer: ”Det er opløftende at se, hvordan vi som danskere med ganske få midler kan være med til at hæve livskvaliteten for så mange mennesker”. I løbet af ugen når vores rejsegruppe også et mindre visit i Rubura og Musema, og med den stolte tradition baptisterne har dernede, så ser vi særligt frem til denne oplevelse.
Desuden er også Lars Midtgaard og Klaus Munch fra Bethelkirken i Rwanda. De underviser på det sidste seminar i ledertræningsprojektet Timotheus, der afholdes i Butare i det sydlige Rwanda.
Og seniorvolontørerne i Rwanda, Hanne og Hartvig Weber-Hansen, har gang i besøg hos kvindegrupper og skoler, og så udkommer de snart med et nyhedsbrev. Kan man ikke vente på det, kan man få indblik i deres oplevelser i deres facebookgruppe www.facebook.com/groups/1167335063381296/.
Nå ja, og så er BaptistKirkens udsendte, Line og Rasmus Hylleberg, der selvfølgelig også, og de kan altså også følges på Facebook i gruppen ’Baptistkirken i Burundi og Rwanda’ www.facebook.com/groups/1566085430315975.