Ukraines kirker lider – og vokser

12/07/2023

”Midt i krigens gru og elendighed oplever de ukrainske baptister, at kirken vokser – både i tro og i antal.” Det fortæller International sekretær i BaptistKirken, Morten Kjær Kofoed, der besøgte baptisterne i Ukraine i juni. Morten er ikke uvant med at rejse langt: Men fly til Warszawa og 15 timer videre med minibus til Kiev var en ny erfaring. Få timer efter indtjekning på hotellet lød luftalarmen og fire timers nattesøvn blev vekslet til et ophold på umagelige stole i et beskyttelsesrum. Velkommen til krigens virkelighed. Men også velkommen til en baptistkirke, der har fået en værdsat rolle i samfundet. Baptisterne i Ukraine hjælper nødlidende medborgere, men de engagerer sig også i genopbygningen af samfundet.
Læs hele Mortens rejseberetning på webmediet baptist.dk – lige her.