Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 8. juni 2022

Dagsorden til LK1, navne til LK og nye kørselssatser.

Kære menigheder

Dagsorden til Landskonference 1

Hermed udsendes dagsorden til Landskonference 1, der holdes på sommerstævnet på Lindenborg mandag d. 18. juli. Årsregnskabet udsendes også igen.

Kandidatskemaer for opstillede kandidater til formands- og ledelsesvalg udsendes d. 22. juni.

Til Landskonferencen kan hver menighed sende tre repræsentanter med stemmeret og hver landsorganisation to repræsentanter. Alle er velkomne til at deltage i Landskonferencen, der foregår i den store hal.

Navne til Landskonferencen

Navne på stemmeberettigede til Landskonference 1 (to fra hver organisation og tre fra hver menighed) skal sendes til Sekretariatet på info@baptistkirken.dk senest 3. juli.

Til minde- og nadvergudstjenesten, der starter Landskonferencen, vil vi mindes de døde og glæde os over nye medlemmer siden sidste LK1 d. 29. maj 2021.

Navne på døde og nye medlemmer bedes derfor sendt til info@baptistkirken.dk senest 3. juli. Af nye medlemmer skal medtages nydøbte og tilflyttede fra andre kirkesamfund. Baptister tilflyttet fra andre menigheder eller genoptagede medtages ikke. Navne, der kommer til efter 3. juli indsendes så hurtigt som muligt, og jeg vil forsøge at nå at få dem med.

Nye kørselssatser

De stigende brændstofpriser har givet sig udslag i en ændring af satserne for skattefri kørselsgodtgørelse fra 1. maj 2022:

Ny lav sats: 2,17 kr./km (sats fra 1. januar – 30. april: 1,98 kr.)
Ny høj sats: 3,70 kr./km (sats fra 1. januar – 30. april: 3,51 kr.)

Bemærk, at det kun er for kørsel fra 1. maj og frem, der må udbetales den nye høje sats.

Er der spørgsmål til ovenstående, er I velkomne til at kontakte Ulla Holm. Denne info er også sendt direkte til menighedernes kasserere i maj.

Læs også dagens nyhedsbrev.

Mange hilsner
Gitte Elleby