123 deltager i lederkonference

19/04/2017

123 baptist-ledere sætter fredag kursen mod Jelling for at deltage i BaptistKirkens lederkonference under temaet: ”Værdier, vi vil bygge på”.
”Det er glædeligt, at der er en del unge deltagere denne gang. Vi har lavet en ungdomsrabat, og det tror jeg, har givet pote”, siger generalsekretær Lone Møller-Hansen. Lederkonferencen har Stuart Murray fra England som hovedtaler. Han er ekspert på anabaptismen både i teori og praksis, og han vil tale om, hvordan vi i dag som baptister kan suge næring af de rødder, vi har ned til 1500-tallets døbere og radikale reformatorer.
BaptistKirkens formand, Bent Hylleberg siger: ”Lederkonferencens tema er valgt, for at vi i et år med meget fokus på reformationen – og især den lutherske del af den – besinder os på vore rødder, som baptister. Det ligger fint som forspil til sommerens stævne med temaet: ’Reformation, rødder og retning’.”
Konferencen starter fredag kl. 17 og slutter med et let måltid lørdag til aften.