Hilsen fra Myanmar

19/04/2017

Inden påske var sekretær for international mission Morten Kofoed på projekt- og partnerbesøg i Myanmar. Turen bød på besøg i både Chin-staten og Kachin-staten, ligesom det blev til gode møder med Myanmar Baptist Convention.
Morten fortæller: ”Der er over halvanden million baptister i Myanmar, så det er en ret stor samarbejdskirke vi har. Det dækker også over store forskelligheder og geografisk er de meget spredte. Besøgene i både Chin og Kachin, var store oplevelser. I Chin fik jeg besøgt kirker i de to store byer, Hakha og Falam og havde gode møder med de lokale baptisters ledelse om samarbejdet og projektmuligheder. Jeg fik også set på genopbygningen af veje, senest efter en cyklon sidste år. I Kachin besøgte jeg en række flygtningelejre for internt fordrevne. BaptistKirken støtter arbejdet i nogle af disse lejre, så det var godt at se, hvad den hjælp betyder og hvordan det er at leve i disse lejre langt fra deres landsbyer. I lejrene kan børnene heldigvis komme i skole og de voksne har nogle steder mulighed for enten uddannelse eller for at starte små virksomheder op.”
Turen afsluttedes med et møde med Myanmar Baptist Convention, hvor en ny samarbejdsaftale blev underskrevet. Baptisterne i både Chin og Kachin samt MBCs ledelse sender mange hilsener til alle baptister i Danmark.