Noget om kristendom, temadag 14. juni

26/04/2017

Det med den kristne tro er vigtigt og noget vi gerne vil fortælle om og dele med hinanden. Derfor er en række kirker under Danske Kirkers Råd gået sammen om at udgive et hæfte som en fælles henvendelse til danskerne om, hvad vi ser som kernen i den kristne tro. Det er første gang, at repræsentanter fra så bred en vifte af folkekirkelige grupperinger, frikirker og Den katolske Kirke er gået sammen om en sådan fælles henvendelse. Det har resulteret i hæftet ’Noget om den kristne tro´. Hæftet udgives i efteråret i samarbejde med Bibelselskabet og Folkekirkens mellemkirkelige Råd.
Arbejdsgruppen bag vil gerne præsentere ideen og hvad det kan bruges til – i en samtale med mennesker om den kristne tro. Det foregår onsdag 14. juni om eftermiddagen i København. Se indbydelsen her. Kontakt generalsekretær Lone Møller-Hansen, hvis du vil være med.