800 børn til Max-dag i Rønne

Michael Kaarby

800 børn til Max-dag i Rønne

01/09/2021

For 12. gang har Baptistkirken, Pinsekirken og Missionskirken i Rønne holdt Max-dag. I år var der 800 børn, der fik et armbånd og deltog i de over 60 forskellige aktiviteter. Kirkerne har fået lov til at spærre Lille Torv foran Baptistkirken og gaden, der går op til Missionskirken, så aktiviteterne får lov til at fylde i byrummet. Der er alt fra radiobiler, ansigtsmaling, Falcks liftbil, hestevognskørsel og virtuelle teenage-aktiviteter. Baptistkirken er f.eks. hvert år omdannet til legeland for de mindste.
Noah Bay Mogensen, som er tovholderen for det fælles børne- og ungdomsarbejde, fortæller, at regnvejr gjorde starten på dagen lidt tøvende, men da tørvejret viste sig at holde, kom folk af huse og det vrimlede med børn og deres forældre og bedsteforældre – næsten ligesom før-Corona. Bl.a. BBU har støttet arrangementet. På billedet ses Natia fra Baptistkirken, der malede ansigter.