KIT har fået ny daglig leder

08/09/2021

Kirkernes Integrations Tjeneste, KIT, har været inde i et par turbulente år, som kunne have kostet organisationen livet. Et underskud i et projekt på en halv mio. kr. var ved at vælte økonomien i begyndelsen af 2020. Hans Henrik Lund, som var primus motor og nærmest synonym med KIT igennem mere end 15 år, har siden da været ansat som projektkonsulent, mens bestyrelsen i KIT skulle finde en ny daglig leder. I foråret blev Lucas Skræddergaard ansat, men han sagde op og i stedet er Ruben Holmgren Falk nu ansat. Han har både været missionær, præst i en pinsekirke, forstander på efterskolen Alterna og privat konsulent. Læs portrættet og interviewet med ham i Kirkerne kan noget unikt og en status over KIT i artiklen KIT på et nyt smallere spor på baptist.dk.