”Kirke er vi kun sammen”

01/09/2021

baptist.dk bringer et interview med den nye præst i Købnerkirken på Amager, Kristian Bonde-Nielsen.
Kristians første spørgsmål til menighedsrådet var, om der var ”nogen at lege med”? Han kommer fra Vanløse Frikirke, hvor de har været to præster.
”At være solopræst er jo mange præsters virkelighed. Til gengæld ved jeg nu, at det er vigtigt at have folk med. Præsten eller præsterne kan få mange gode ideer, men menigheden skal være med. Jeg tror, at jeg har lært, at jeg skal gå langsommere frem og involvere folk fra starten – udforme ideerne og være med til at give folk ansvar. Hvis folk virkelig skal have lyst til at engagere sig, så skal de også være med til at forme det, vi skal,” siger han bl.a. i interviewet.