Bøn for Armenien, Aserbajdsjan og Georgien

22/04/2020

BWAs bønnemail i denne uge opfordrer os til at bede for verdens ældste kristne land, Armenien foruden Aserbajdsjan og Georgien.
I Armenien er de lige så mange baptister, som i Danmark, 5500 – fordelt på 160 kirker. En marginal kirke i et ortodokst land. Det samme gør sig gældende for Georgien, hvor der desværre har været en kirkesplittelse i baptistkirken – hvilket har resulteret i, at de for øjeblikket er ude på sidelinjen i det europæiske baptistsammenhæng, EBF. Så meget desto mere grund til at bede for dem. Det er et lille-bitte baptistsamfund med 38 kirker og knapt 1000 medlemmer. Men det har gennem BWA fået penge til at hjælpe 300 mennesker i Tbilisi, som sulter pga. pandemien.
Baptistkirken i Aserbajdsjan er også skrøbelig. Her er der dog 3000 baptister fordelt på 22 menigheder. Også her er der politiske og kirkelige spændinger, som gør det vanskeligt at være anderledes, og det er baptisterne.
Hvis du vil se hele bønnebrevet med bl.a. en dejlig bøn i denne tid, så klik her.