Baptistpræsterne mødtes endelig igen

09/02/2022

Siden oktober 2019 har det ikke været muligt for baptistpræsterne at mødes – selvfølgelig grundet Corona. Et døgn før lederkonferencen mødtes 23 baptistpræster, heraf seks nye, til samtale og fællesskab. Der var gode teologiske oplæg og samtaler, og også en spændende og nødvendig fokus på, hvorfor vi i baptistkirkerne ikke døber ret mange.
Bodil Højbak Møller, præst i Korskirken i Herlev, har skrevet en bachelor-opgave om emnet (den kan rekvireres hos hende). Christian Bylund reflekterer i artiklen Hvorfor døber vi ingen? på baptist.dk om årsagerne til at vi døber så få.
Læs også den lille artikel om præstekonventet – med en opfordring til at tale det at være baptistpræst op, så det bliver attraktivt for nye, gerne yngre, at blive præster.
”Men det handler også om, hvordan menighederne behandler deres præster. Taler om dem og til dem…” siger generalsekretær Torben Andersen.