Lederkonference var en succes

09/02/2022

Konferencecenteret Trinity i Fredericia var en fremragende ramme om vores lederkonference sidste fredag-lørdag. Hovedtaleren fredag, Søren Østergaard, blev forhindret pga DSB-problemer. Alligevel kom konferencen godt fra start. Især gjorde det indtryk på deltagerne, da der blev bedt for de burmesiske deltagere og ikke mindst burmeserne hjemme i Burma/Myanmar. Og så var det lørdagens oplæg af Charlotte og Marie Thaarup, mor og datter, begge præster i Metodistkirken, som der efterfølgende bliver refereret til. De talte om kirken som et hus med entre, stue og køkken – og hvert ”rums” funktion. Hvordan er vi til at modtage nye mennesker i entreen, sørge for fællesskabet i stuen (gudstjenesten m.m.) og de nære, dybe samtaler i køkkenet?
Læs to artikler fra lederkonferencen på baptist.dk: Inspireret til fremtidens kirke og Meget at arbejde med.