BASIS begyndt igen

05/10/2022

Lørdag d. 24. september begyndte et nyt hold på BASIS. 16 deltagere fra forskellige menigheder i Jylland samledes til en hel dag med undervisning, samtale og fordybelse i teologiens forunderlige verden.
“Det er en stor glæde for mig at opleve deltagernes nysgerrighed og engagement” fortæller Lasse Åbom, der er præst i Aarhus Baptistmenighed og leder af BASIS – den teologiske grunduddannelse som Baptistkirken i Danmark tilbyder i samarbejde med menigheden i Aarhus. Foran deltagerne ligger nu to års undervisning i teologi, prædikenlære, bibelkundskab og gudstjenestefejring. “Der er nok at tage fat på, men heldigvis bliver man aldrig færdig med at lære nyt”, slutter Lasse.