Befriet

06/10/2021

Hendes mand blev skudt ved kirken i Port-au-Prince på Haiti den 26. september, og hun blev kidnappet. Inde i kirken blev flere såret af skud. Endnu et udslag af den vold, der præger Haiti efter jordskælvet i august og den voldsomme storm, ø-staten kort efter blev ramt af. Over 2000 døde. Baptister verden over blev opfordret til at bede for hele landet og specielt frigivelsen af Marie Marthe Laurent Lafaille. Den 30. september blev hun løsladt og kirken i Port-au-Prince har fundet lidt at juble over. ”Jesus er stadig den store befrier”, skriver præsten til Baptisternes Verdens Alliance, BWA. ”Tak for at stå sammen med os i bøn.”
Denne uge beder vi for tre lande i Sydamerika, der er hårdt ramt af Covid-19, men hvor kirkerne kæmper for at gøre en forskel i samfundet. Det er Columbia, Venezuela og Ecuador.
I sidste uge var præsidenten for BWA Tomás Mackey i Tyskland og undervise i Berlin og prædike i både München og Berlin. Også han kommer fra Sydamerika, Argentina, og han er til stor velsignelse. Læs hele bedebrevet her.