Månedens indsamling: Uddannelse for alle

06/10/2021

Under overskriften ”Uddannelse for alle” samler vi ind til vores børneprojekter og alfabetiseringsprojekter i Rwanda og Burundi. Begge indsatser arbejder også med de meget succesfulde spare-lånegrupper. I projekterne vil der især være fokus på, at piger og kvinder tilbydes den skolegang, de ellers ikke ville få, og der vil være støtte til det store arbejde, som kvindeafdelingerne i vores samarbejdskirker udfører. Projektet dækker også ad hoc-indsatser overfor særligt udsatte familier, som hjælpes med fx køkkenhaver, bolig, og myggenet.
Alle menigheder opfordres til at indsamle en kollekt til projekt ‘Uddannelse for alle’. Private må også meget gerne støtte indsamlingen ved at indbetale en gave på konto 3201 10042879 eller Mobile Pay 911 118 mrk. ‘IM-tema 4’. Der kan også indbetales gaver med Dankort – klik her. Gaver er fradragsberettigede efter gældende regler.