Besøg fra Myanmar

07/09/2022

Tirsdag ankom Staina, der arbejder med udviklingsprojekter i Myanmar Baptist Convention. Staina skal deltage i Diakonhøjskolens Internationale kursus, der finder sted i Aarhus frem til udgangen af november. ”Vi har de senere år haft deltagere på Diakonhøjskolens Internationale kursus fra vores partnere i både Rwanda, Burundi og altså Myanmar. Det har betydet et løft i deres arbejde, så det er glædeligt, at det igen kan lade sig gøre”, fortæller missionssekretær Morten Kofoed.
Undervejs skal Staina i praktik i BaptistKirken, og vi får mulighed for at møde hende på Landskonferencen i Brædstrup d. 5. november.
Opholdet kan lade sig gøre, fordi vi får støtte fra Center for Kirkeligt Udviklingssamarbejdes Danida-midler.

Lørdag kommer den tidligere formand for Myanmar Baptist Convention, Maung Maung Yin, også på besøg. Han har deltaget i Kirkernes Verdensråds Generalforsamling i Karlsruhe i Tyskland og besøger altså Danmark på vejen hjem. I Danmark skal Maung Maung Yin besøge nogle af vores burmesiske menigheder og mødes med missionssekretær Morten Kofoed, inden han drager videre fredag.