Besøg i Rwanda

15/12/2021

Lise Emming Weber-Hansen har også været i Rwanda:
”Den sidste uge har jeg været i Rwanda – primært i Kvindenetværkets regi. Fredag underskrev jeg sammen med generalsekretær Emmanuel og formand for Kvindedepartementet Laetitia en ny partnerskabsaftale mellem Kvindenetværket i Danmark og Kvinderne i AEBR. Derefter besøgte jeg sammen med Laetitia to af grupperne fra Dukore-projektet i Bugesera.
Dukore-projektet afsluttedes officielt mandag og tirsdag med et afrundingsseminar i Butare med deltagelse af kvinder fra 23 menigheder, tre subregionale præster, Laetitia, Edouard og mig (billedet).
Projektet havde sin start i Butare-regionen, hvor Hanne og Hartvig Weber-Hansen sammen med Ntakirutimana Edouard hjalp kvindegrupper i menighederne med at starte small business og spare-låneaktiviteter. Projektet blev siden udvidet til tre distrikter med knapt 30 grupper, hvoraf 25 af dem stadig fungerer godt.”
Læs mere om projektet på www.baptistkvinder.dk  og om dagene i Rwanda på vores Facebooksider.