Svar fra udlændinge- og integrationsminister Mattias Tesfaye

15/12/2021

BaptistKirkens ledelse noterede sig på deres møde 9. december at have modtaget svar fra udlændinge- og integrationsminister Mattias Tesfaye 2. december 2021. Svaret var på henvendelsen af 25. oktober 2021 til Den danske regering og Udlændinge- og integrationsudvalget, hvori Baptistkirken i Danmark v/ formand Per Beck og generalsekretær Torben Andersen udtrykte beklagelse over og modstand mod planerne om – på nuværende tidspunkt – at tilbagesende syriske flygtninge til Syrien. Henvendelsen og svaret kan læses her.
Ledelsen udtrykker glæde over at have modtaget et uddybende svar på henvendelsen, om end man gerne havde set, at regeringen havde vist forståelse for i den nuværende situation at måtte ændre sine planer om hjemsendelse af syriske flygtninge.