Blindtarmsbetændelse med mere

15/12/2021

I denne uges bedebrev fra BWA, Baptisternes Verdens Alliance er der både store og mindre udfordringer.
En delegation fra BWA har haft et møde med ledere i FN-systemet i sidste uge, hvor de bl.a. igen advokerer for situationen i Myanmar. Som konkrete bedeemner nævnes en fair fordeling af vacciner til udviklingslandene, beskyttelse af dem, der kæmper for menneskerettighederne i voldelige områder, at Myanmars befolkning må få hjælp og militæret stoppe deres angreb og søge fred. Desuden flygtninge i Sydsudan og Uighurerne i det østlige Turkmenistan.
Desuden berettes om den uoverskuelige situation i USA efter tornadoer har raseret hele byer.
Endelig er der to lande, faktisk tre, på bedelisten: Cambodia, hvor der er 22.500 baptister fordelt på godt 500 kirker og Vietnam, hvor der er 51.000 baptister i ligeledes godt 500 menigheder.
I Cambodia truer regeringen med lovgivning, som vil gøre evangelisation ulovlig. Bed for, at den lov ikke bliver gennemført. Bed også for Laos, hvor der ikke er registrerede baptister.
Meget personligt fortæller BWAs generalsekretær i bedebrevet, at han har gennemgået en akut blindtarmsoperation, som lige nu sender ham på forlænget jule-”ferie”.
Læs selv bedebrevet her.