Bøn for Belgien og Holland

26/02/2020

I Belgien er der 30 baptistkirker med i alt 1532 medlemmer, og i Holland er der 81 kirker med godt 10.000 medlemmer. De to samfund minder meget om vores danske samfund. Holland var så også det første sted på kontinentet, hvor baptisterne fandt et fristed for godt 400 år siden.
Det er de to kirkesamfund, baptister verden over beder for i denne uge. Her er link til Baptisternes Verdensalliances bedemail i denne uge.
Af mailen fremgår også, at den tidligere direktør for Baptist World Aid og før det BWAs Youth Department, Paul Montacute, er død. Han var ansat i BWA i mere end 20 år. Og tjenesten i BWAid bragte ham bl.a. til Rwanda og Burundi, hvor han var med til at løse nogle udfordringer sammen med BaptistKirken. Æret være hans minde.