Bøn for Frankrig og Tyskland

19/02/2020

Baptismen har aldrig rigtig slået igennem i Frankrig. Her er kun lidt flere medlemmer, end der er i Baptistkirken i Danmark, 6057, fordelt på 107 kirker (dobbelt så mange kirker som i vores kirkesamfund). BWAs (Baptist World Alliance) generalsekretær Elijah Brown besøgte Frankrig og klosterfællesskabet Taizé i 2018. I denne uge beder vi for franskmændene og specielt for baptisterne og takker for, at de i kirkerne har været gode til at tage imod migranter.
Tyskland har til gengæld en stor baptistkirke og en lille. 64 menigheder er der i International Baptist Convention og 801 menigheder med godt 81.000 medlemmer i Union of Evangelical Free Churches in Germany. De takker for deres partnerskab med bl.a. Georgien, som hjælper hjemløse i Iran. Hvis du vil se BWA’s bedebrev er her et link. Du kan også selv modtage det ugentlige bedebrev ved at tilmelde dig her.