Bøn for Gambia og Hviderusland

26/08/2020

Gambia er det mindste land i Afrika. Det er kendt for et mangfoldigt økosystem langs Gambia-floden. Og så er der et lille baptistsamfund med bare ti kirker og 710 medlemmer. Dette lille kirkesamfund beder os om at bede for dem og deres land, og at de må finde vej til at sprede evangeliet i fjerne landsbyer, der aldrig har hørt om Jesus.
BWA, Baptisternes Verdens Alliance, opfordrer os også til at bede for Hviderusland, hvor kirkerne for første gang er forenet i den politiske sfære, i protesterne imod præsidenten, der også kaldes Europas sidste diktator, Alexander Lukashenko.
Kirkerne er forenede i bøn to gange om dagen, kl. ni morgen og ni aften. De har lavet en fælles udtalelse, som de kalder Bøn og Håb og samles omkring bl.a. baptistsamfundets leder Leonid Mikhovich. Læs en artikel fra Christianity Today om de kristnes engagement i protesterne i Hviderusland her.
Endelig opfordrer generalsekretæren for BWA Elijah Brown også til bøn for de 300+ frivillige, der nu går ind i en ny fem-års arbejdsperiode, deriblandt BaptistKirkens tidligere generalsekretær Lone Møller-Hansen, der er formand for BWAs HR-udvalg (personaleudvalg). Klik her for at læse BWAs bedebrev.