Bogomtale - ”Fra brændselskælder til korskirke”

12/07/2023

I 1939 fik den unge Thorbjørn Lund fra Kristuskirken en god idé. Thorbjørn kom fra Mørkhøj cirka 10 km nordvest for Rådhuspladsen. Her havde hans familie en villa med brændselskælder. Et udmærket udgangspunkt for at starte spejderarbejde, mente Thorbjørn. Han forelagde sin plan for menigheden – og fik nej! Spejderarbejde kunne først komme på tale, når Thorbjørn havde startet søndagsskole. Vi er tilbage ved Korskirkens rødder. Historien er fortalt af Torben Lund fra Korskirken i Herlev. Torben har været rodnettet igennem og samlet historien, der gik forud for opførelsen af Korskirken og etableringen af en selvstændig menighed i Herlev. På webmediet baptist.dk kan du læse meget mere om Torbens bog – årets gave til historienørder og andre, der interesserer sig for baptist-historie.
Læs bogomtalen på baptist.dk – lige her.