BWA beder os hjælpe

06/05/2020

Hvor Danmark indtil videre er sluppet forholdsvis heldigt og måske klogt fra Corona-krisen, er der andre steder i verden, hvor det ser slemt ud – og hvor baptistmenigheder beder om hjælp. Det er ikke kun selve sygdommen, der hærger. Vi ved, at den økonomiske verdenskrise faktisk er endnu værre, og sult og yderligere fattigdom truer, ikke kun verdens fattige, men nu også andre.
Kirker, og ikke mindst baptistkirker, er spredt ud i de mindste samfund i verden og er den ’organisation’, som har lettest ved at få hjælpen ud til dem, der virkelig trænger. Der er ingen fordyrende mellemled, og etikken er langt overvejende god, så der ikke er korruption eller personlig berigelse undervejs.
Derfor – støt BWA i at støtte baptistkirker, dér hvor Corona-krisen virkelig kradser. Se her hvordan. Du kan også sende et beløb via BaptistKirkens konto 3201 10042879 eller MobilePay 90519 mærket ’BWA Corona’.
Ugens bedebrev handler om Indien og Sri Lanka. I Indien finder en reel kristenforfølgelse sted, og her er der ikke mindre end 22 baptistsamfund, der er medlem af BWA. Bed for dem – i Sri Lanka er den politiske situation ustabil og i Indien er 15% af befolkningen under- eller fejlernæret.