Da Købnerkirken var i krig – 1943-1945

22/02/2023

Købnerkirken indbyder til et spændende foredrag med Bent Hylleberg onsdag 8. marts kl. 11.00. Med udgangspunkt i hans bog ’Dansk baptisme og tysk nazisme’ fortæller Bent om tiden før og under 2. verdenskrig, og hvordan Købnerkirken var involveret heri.
Han skriver: ”Vi skal høre om, hvordan F. Bredahl Petersen, der var præst i Købnerkirken fra 1932, engagerede sig i 2. verdenskrig. Hvordan favnede han medlemmer, der både rummede frihedskæmpere og nazister? Hvordan tilrettelagde han baptisternes hjælpearbejde efter krigen – både her i landet med flygtninge og i nogle af de lande, der var ødelagt af nazisterne? Og hvad vil vi evt. lære af de erfaringer, vi har fået fra tiden under og efter 2. verdenskrig?”
Alle er velkomne, foredraget er gratis.
Efter foredraget er der mulighed for lidt let frokost i kirkens café. Det koster 60 kr. inkl. drikkevarer og kræver tilmelding på birgitte.reiner(a)icloud.com senest søndag 5. marts.
Bent Hylleberg er tidligere baptistpræst, rektor og historiker. Bogen ”Dansk baptisme og tysk nazisme” kan købes for 250 kr. på dagen.
Velkommen til et par interessante timer i Købnerkirken!