Ungdomsarbejdet er ramt af senfølger

22/02/2023

Det er den umiddelbare konklusion i rapporten ”Statistik om kirkelige ungdomsgrupper 2019-2022”.
40 ungdomsgrupper fra omkring 160 frikirker har svaret på, om gruppen af 16-25-årige er vokset eller gået tilbage i perioden 2019-2022. Grupperne er også blevet bedt om at angive mulige årsager til vækst, stagnation eller tilbagegang. Ungdomsgrupperne i de større byer oplever vækst. Men det er ikke nok til at forhindre et generelt fald i tilslutningen på næsten 10% i aldersgruppen.
Læs meget mere om rapporten og årsagerne til faldende tilslutning i artiklen ”Ungdomsarbejdet er ramt af senfølger” på webmediet baptist.dk.