De unge bliver døbt og forsvinder

17/06/2020

I Odense Baptistkirke har præsten Henrik Krak Søndergaard noteret, at mange af de unge, der bliver døbt, ikke bliver en aktiv del af menigheden. De har døbt 51 i Odense de sidste ti år, men mange af menighedens egne unge bliver ikke døbt. Disse problemstillinger har de nu afdækket med en spørgeskemaundersøgelse og interviews. Resultaterne blev et wake-up call til menigheden ved årsmødet i marts. ”Vi har flere spørgsmål end svar”, siger Henrik Søndergaard, men menigheden er fast besluttet på at finde løsninger. Læs artiklerne ’De unge døbte forsvinder fra kirken’ og ’Hvorfor blev du døbt?