DMRU hedder nu CKU

17/06/2020

På den netop overståede generalforsamling i Dansk Missionsråds Udviklingsafdeling (DMRU), blev et navneskifte vedtaget, så DMRU fremover hedder Center for Kirkeligt Udviklingssamarbejde (CKU). Navneskiftet sker for at præcisere overfor omverdenen, hvad det er DMRU, eller nu CKU, beskæftiger sig med. CKU administrerer også en bevilling fra Udenrigsministeriet og det er her, BaptistKirken får de fleste af vores projektaktiviteter finansieret. CKU har i mange år været en selvstændig organisation med egen bestyrelse og i tæt parløb med Dansk Missionsråd om bl.a. den missionsteologiske ramme for at være aktive i mission og udvikling samt afholdelse af fælles seminarer. Det samarbejde fortsætter.
I forbindelse med generalforsamlingen blev der optaget fire nye organisationer, så CKU nu tæller 39 medlemmer fra det kirkelige landskab i Danmark.
I forbindelse med generalforsamlingen blev BaptistKirkens missionssekretær Morten Kofoed valgt ind i bestyrelsen, foreløbigt for en 2-årig periode.