I denne uge beder vi for Kenya og Tanzania

24/06/2020

I Kenya er der 720.000 baptister og i Tanzania 2.660.000.
I hele Afrika er Kenya det land, hvor flest kan læse, så vi opfordres til at takke for skoler og kirker, der er årsag til dette. I Tanzania er der spændinger mellem kristne og muslimer. Bed for at den må mindskes.
Begge lande har fået støtte fra BWA, Baptisternes Verdens Alliance til at bekæmpe Covid19 og følgerne af sygdommen.
Samtidig beder BWA os om at tænke på baptistkirken i Serbien. Her er en baptistkirke, Balkan Teologiske Seminarium og en nonprofit organisation ”Love Your Neighbor” blevet sagt op af deres lejemål, som har varet i 21 år – og er hjemløse. Bed for en løsning og blide øjne fra de lokale myndigheder.
Se hele bedebrevet her.
Der er også et link til den verdensomspændende forbøn, som fandt sted 18. juni.