Den første regionale baptistmenighed

04/03/2020

Den første regionale baptistmenighed har set dagens lys. Det er et faktum, efter Baptistkirken Sydjylland har besluttet at lægge sig sammen med Aarhus Baptistmenighed. Det har været Trossamfundsloven og persondata-reglerne, der gav det endelige skub.
Aarhus vil ikke være ”et hospice for døende baptistmenigheder i Jylland”, men folkene fra Sydjylland glæder sig til et levende fællesskab med aarhusianerne. Ikke mindst omkring spejderarbejdet, som har været en vægtig grund til, at de har valgt at slå sig sammen med menigheden i Aarhus. Og så er de ret vilde med præsten Lasse Åbom.
Læs artiklen om sammenlægningen på baptist.dk. Der er også et lille portræt af Jørn Rørholm fra Egernsund, som har været aktiv i sammenlægningen.