Det regionale møde i Brande ’flytter’ til Ringe

04/03/2020

Efter to meget velbesøgte regionale møder i sidste uge i henholdsvis Hjørring (ca. 50 deltagere) og Vaarst (ca. 40 deltagere) har det knebet med tilmeldinger til denne uges møder ved tilmeldingsfristens udløb. Kun to menigheder tilmeldte sig mødet i Brande onsdag 4. marts og det bliver derfor med deres (Brande og Silkeborg) forståelse slået sammen med mødet i Ringe torsdag 5. marts med Lai Baptist Church som vært. Her er gjort en ekstra indsats af Torsten Wendel-Hansen i weekenden for at få flere med, så nu er der 40 tilmeldte, heraf ca. 15 fra værtsmenigheden. Der begyndes med fællesspisning kl. 18.30 og selve mødet, med bl.a. udveksling af ideer til Fælleserklæringens idekatalog, samtale om sammenhængskraft menigheder imellem og i Baptistkirken i Danmark, organisatoriske overvejelser mm., går i gang kl. 19.00.
Formand Per Beck og generalsekretær Torben Andersen, samt Kio Awi Vankhawng fra ledelsen deltager på BaptistKirkens vegne.
Det sidste regionale møde i denne omgang finder sted på mandag 9. marts i Korskirken i Herlev. Mødet dækker især menighederne på Bornholm, Sjælland og København – og her er 40 tilmeldte til spisningen. Også her kan man komme og deltage i mødet fra kl. 19, selvom man ikke er tilmeldt.
Læs i øvrigt artiklerne fra de to afholdte regionale møder; ”Hvad binder os sammen som baptister?” og ”Ideerne skal være helt nede på jorden” på baptist.dk.