Et stærkt team i BaptistKirken

02/10/2019

Efter næsten ni år takkede generalsekretær Lone Møller-Hansen af og overlod posten til Torben Andersen. Det blev markeret med en reception mandag på Amager, hvor ca. 40 deltog og der var repræsentanter fra brede dele af kirkelivet og fra Sverige. Det blev også en markering af den nødvendige spænding og samspillet mellem det lokale og det nationale kirkeliv.
Samtidig var det en markering af, at BaptistKirken opnormerer.
Ved receptionen blev der nemlig også budt velkommen til Jan Kornholt som inspirator for menighederne. Derfor er der hele tre tidligere og nuværende generalsekretærer ansat på samme tid. Lone Møller-Hansen fortsætter som kommunikationsmedarbejder.
Torben Andersen er med sin ansættelse trådt ud af ledelsen som valgt – han deltager herefter som ansat, og uden stemmeret – og Poul Erik Bjerg er trådt ind som suppleant. Vibeke Dalsgaard er ny næstformand.