Evangelisk Frikirke Danmark

01/09/2021

Vores samarbejdspartner omkring sommerstævnet, Det Danske Missionsforbund, skifter til nytår navn. Fremover vil det hedde Evangelisk Frikirke Danmark. Det besluttede et årsmøde i Missionsforbundet i lørdags.
”Fra Landsledelsens side glæder vi os over den store og markante opbakning, som menighederne viste ved afstemningen på årsmødet, og vi ser frem til at fortsætte med at være menigheder i mission, i Danmark og udover verden, under det nye navn Evangelisk Frikirke Danmark – og på engelsk Evangelical Free Church of Denmark,” udtaler generalsekretær John Nielsen på vegne af hele Landsledelsen. Og det uddybes:
”Vi er Evangelisk Frikirke Danmark, fordi vores fundament og fokus altid har været forkyndelsen af evangeliet om Jesus Kristus. Det har ikke været specifikke dogmatiske særstandpunkter, der har defineret os, men derimod det at samles i al vores forskellighed omkring evangeliets gode og livsforvandlende nyheder.”