”Jeg eksisterer” – jeg har et navn

01/09/2021

Nogle steder i verden kan børn vokse op uden identitet, fordi de ikke blev registreret ved fødslen – men måske bare efterladt i håb om, at nogen ville tage sig af dem. Derfor har de ingen identitet og ingen dokumentation for deres eksistens. Intet navn.
“Du er ingen” – det var ordene, Dulces ven blev mobbet med, da de voksede op sammen på børnehjemmet Emmanuel i Honduras.
Nu har Dulce taget sagen i egen hånd. Som nyuddannet jurist går hun systematisk i gang med at skaffe børn og unge uden identitet netop det, et navn og en fødselsattest. Læs artiklen Du er ingen om Dulce og hendes danske mand, Andreas, eller se videoen med Dulce, som er offentliggjort på Roskilde Baptistkirkes Facebookside. Videoen har danske undertekster. ”Jeg eksisterer” er et af Roskilde Baptistkirkes missionsprojekter.