Fasten er begyndt

22/02/2023

Inspirationsbogen ”Havde du mig for øje” af Maria Thaarup, Metodistkirken, og Lasse Åbom, BaptistKirken, er sendt ud til menighederne. Hvis du ikke fået et trykt eksemplar til fastens begyndelse, så fortvivl ikke! – du kan læse med online lige her (Link til websiden ISSUU). Vi har også ekstra bøger, der kan bestilles på info@baptistkirken.dk.
Du kan læse meget mere om bogen i artiklen ”Fastetid: Havde du mig for øje” på webmediet baptist.dk.

Klaus Abildgaard har læst Peter Halldorfs bog ”Sporene af det skjulte”, der også indeholder daglige læsninger til fasten. Vi kalder Klaus’ indlæg for en bogomtale, men egentlig er det meget mere: En refleksion over bogen og ikke mindst over fasten. Stærkest står Klaus’ opfordring, fastens præmis: ”Træd ind på en ukendt vej og lad uvisheden skærpe dit fokus på det nuværende og det nærværende.”
Læs hele Klaus Abildgaards refleksion her.