Forårskoncert med Kristian Lilholt i Roskilde Baptistkirke

06/04/2022

– sammen med Tine Lilholt, Frede Panduro og Lasse Jørgensen.
Kristian Lilholt har en sjælden fornemmelse for den rigtige tone på det rigtige tidspunkt både i sangene og i den instrumentale musik. Gennem mere end 30 år har han i en rig og varieret produktion holdt et højt, højt kompositorisk niveau. Alle hans sange har et medmenneskeligt indhold, og en del af dem er klart relaterede til kirkerummet. I sine unge dage var han kirkesanger i Aalborg, og han er derfor bekendt med hele den danske salmesangskat.
Kristian Lilholts elskede instrumentalmusik fungerer ganske enkelt fremragende i kirkerummet og bibringer koncerterne en yderligere åndelig dimension. Han vælger sit repertoire til kirkekoncerter med fuld respekt for kirkerummet, og hele hans musikalske univers har en lødighed, som blot forstærkes i kirken – til glæde for publikum.
Koncerten holdes d. 24. april 2022 kl. 16.00 i Roskilde Baptistkirke, Vindingevej 32, 4000 Roskilde. Caféen er åben fra kl. 14.30. Billet: 100 kr. på www.billetsalg.kirkekoncerter.dk. Arrangør: SeniorTræf Roskilde / 2596 7230. Koncertens overskud vil ubeskåret tilgå foreningens arbejde blandt seniorer.