Forbøn for Baptisternes Verdens Alliance

06/07/2022

I den kommende uge mødes repræsentanter for mange af de 245 medlemskirker og -organisationer, der er med i Baptisternes Verdens Alliance. I alt tæller BWA 51 mio. baptister spredt ud over 128 lande.
I år finder mødet sted i Birmingham i Alabama i USA. Det er det første kombinerede virtuelle og reelle møde, og det første møde efter Corona. Det er også første gang i 40 år, at det årlige møde er i Amerika. Lone Møller-Hansen fra BaptistKirken deltager i både eksekutivmødet (den globale ledelse), som finder sted på lørdag, og i de efterfølgende møder og gudstjenester frem til fredag d. 15. juli.

Tak for:
– den mangfoldighed, som BWA repræsenterer
– præsident Tomás Mackey fra Argentina, der leder BWA med stor empati
– generalsekretær Elijah Brown og hele staben, som netop nu udvides med en ny position, der skal hjælpe både generalsekretæren og de fem ledere af missionsområderne.

Bed for:
– vores brødre og søstre i Myanmar og Ukraine, som lige nu har brug for al mulig støtte og forbøn
– mødet i Alabama. Visdom til at tage de rette beslutninger, som fremmer Guds rige
– at BWA må støtte kirker over hele verden til at være troværdige vidnesbyrd om Jesus Kristus som hele verdens frelser.