Hvad sker der i Sæby?

29/06/2022

På dagsordenen til Landskonference 1 mandag den 18. juli 2022 på Lindenborg er der et punkt 4, Menighedsoptagelse. Under bemærkningerne står: ”Frikirken i Sæby søger om optagelse i Baptistkirken i Danmark. Menigheden er dannet ved deling af Sæby Baptistmenighed, og menighedens vedtægter er i overensstemmelse med BaptistKirkens standardvedtægt for menigheder.”
Det er dog ikke helt så enkelt, som det fremgår, da delingen af Sæby Baptistmenighed endnu ikke er en realitet. Så reelt er det en menighed uden medlemmer, der søger optagelse i BaptistKirken. Læs artiklen ”Hvad er det, der sker i Sæby?” på baptist.dk.