Fremtidens præster?

05/07/2023

Rapport i forbindelse med spørgeskemaundersøgelse blandt menigheder i Baptistkirken i Danmark, samt interviewundersøgelse blandt præster og tidligere præster i BaptistKirken, er nu udsendt til menighederne.
Den er udarbejdet, af Ole Lundegaard på initiativ af BaptistKirkens ledelse, med henblik på at belyse den fremtidige præstesituation i BaptistKirken. Den kan læses her.
Resultatet af undersøgelsen vil blive fremlagt på de kommende leder- og medarbejderdage af Ole Lundegaard med tid til samtale om de udfordringer, som undersøgelsen peger på. Det sker på lørdagene den 30. september i Roskilde Baptistkirke og den 7. oktober i Vaarst Baptistkirke. Her vil erhvervspsykolog Mads Lindholm også medvirke og tale om udfordringer ved at være ledelse, når det gælder udvikling, trivsel og teamsammensætning. Dagene var planlagt i foråret men blev udsat pga. sygdom
Målgruppen for dagene er ledere og medarbejdere i menigheder og landsorganisationer, men alle interesserede er velkomne. Programmet er det samme de to lørdage fra kl. 10.00-15.30 med kaffe og brød fra kl. 9.30. Prisen for deltagelse er 100 kr. Tilmelding kan foretages via kalenderen på baptistkirken.dk og programmet offentliggøres i august.