Gæstedag på sommerstævnet – for hele familien

06/06/2019

Når sommerstævnet i år for første gang indbyder til gæstedag, er det ikke mindst til et program for hele familien.
Programmet for tirsdag 23. juli er ikke spækket, for det er tanken, at der skal være tid til at drikke en kop kaffe eller spise en is med gæsterne.
Det er tirsdag formiddagsundervisningen med Michael Tellbe fra Sverige begynder. Han underviser tirsdag, onsdag og torsdag.
Generalsekretæren for Baptisternes Verdensalliance, BWA, Elijah Brown fortæller om forfølgelse af kristne. Han kommer til stævnet med sin lille søn, som skal opleve, hvad det er, hans far laver ude i verden.
Om eftermiddagen er der bl.a. et familieprogram med børnelovsangsbandet PastaParty. Det består af Simon Bartholdy (vokal og ukulele), Margit Bartholdy (fagter), David Christiansen (bas) og Søren Ehlers (trommer). Bandet opstod, fordi børnelovsang altid har haft en central plads i gudstjenesten i Københavnerkirken. Mange af sangene har Simon Bartholdy selv skrevet, og glæden ved at både spille og skrive børnelovsang ledte til opstart af PastaParty. De tager ud til gudstjenester, møder, events og andre børnearrangementer, hvor de spreder liv og glæde gennem børnelovsang.
PastaParty ønsker ikke kun at skabe glæde blandt børnene men glæde i hele kirken. Simon Bartholdy har en unik evne til at få alle med og skabe en oplevelse mellem barn og forælder.
Det er også tirsdag, at en busfuld migranter kommer til stævnet og fortæller med ord, sang og musik, hvordan det er at være flygtning og få venner i Danmark. Det er Integrations Udvalget, som står for seminaret ”En fremmed er en ven…” Programmet vil bl.a. indeholde indlæg fra burmesere, vietnamesere, afrikanere og nepalesere.
Der er hele tre programmer for aftenen. To samtidige – aftenmøde i hallen med Helen Murphy og lovsang, samt kunstneren og forfatteren Jeanette Munksbøl, der fortæller sin tankevækkende livshistorie. Og bagefter er der Lindenborg Unplugged, hvor en stribe unge primært solister giver deres bedste sang og de vil blive professionelt optaget på video, så sangene kan bruges hjemme i menighederne.
Der er altså masser at komme efter på den gratis gæstedag på stævnet. Læs mere her.